Gruppträning

Varje vecka tillsammans med våra gruppinstruktörer kommer vi på Träningsverkstan kunna erbjuda ett 40-tal gruppklasser morgon, lunch och kväll. Träningen är influerad hur vi tränar idrottare men anpassad för motionärer.

De pass vi erbjuder är:

Atleterna Basic är anpassat för att ”alla” ska kunna träna både erfaren som helt ny och även med eventuella mildare skador. Vi jobbar i olika tidsintervaller där man som deltagare kan lägga sig på egen nivå och själv bestämma antalet repetitioner man vill genomföra under angiven tid, i form av olika fyscirklar. Alla övningar går att både avancera samt skala beroende på nivå och förutsättning.

Atleterna Puls är fysträning för motionsidrottare, där du kan utveckla och bibehålla din snabbhet och uthållighet för dig, med ett liknande programupplägg som Atleterna Uthållighet, men utan tävlingsmoment.

Atleterna uthållighet är fysträning för motionsidrottare, där du kan utveckla och bibehålla din snabbhet och uthållighet för dig som är tävlingsinriktad.

Atleterna Styrka får du lära dig skivstångsträning som knäböj, bänkpress och marklyft. Utöver skivstångsträningen kompletterar vi passet med hantlar, kettlebells, gummiband och träningsbollar. Atleterna Styrka är ett pass utmärkt för både nybörjare och erfarna.

Atleterna Powerstyrka är en fortsättningsklass på Atleterna Styrka, som avancerar skivstångsträningen för att utveckla din produktion av kraft under en så kort tid som möjligt.

Pumping iron är en gruppklass för traditionell styrketräning. Detta passar för nybörjare och mer erfarna, kan samsas om järnet utan prestige.

Tyngdlyftning: Lär dig grunderna i olympiska lyft – ryck och stöt.

WOD, Workout Of the Day, är en gruppklass där du får jobba med både styrka och pulsbaserad träning. Du ska vara bekant med att jobba med skivstång då det igår i passet.

Korrektiv träning: Skadeförebyggande gruppklass, core och stabilitetsträning.