WOD Basic

WOD Basic

Introduktionsklass i Funktionell Fitness. Grundläggande träning där varje träningspass är uppdelade i tre delar.

  • Teknik
  • Styrka
  • Uthållighet

Det är en fördel om du har viss vana av styrketräning sedan tidigare men inget krav. För bästa resultat rekommenderar vi Styrkeskolan för att komplettera din teknik i de mer grundläggande skivstångsövningarna:

 

  • Teknikövningar: Olympiska lyft, styrkelyft, hopprep, kippade chins, handstående m fl.
  • Styrkeövningar: Knäböj, marklyft, chins m fl.
  • Uthållighet: Varje pass avslutas med 1-3 kortare WOD:ar*. Här ges möjlighet att ta ut sig ordentligt. För att minimera skaderisken har vi plockat bort alla komplexa övningar som ex. olympiska lyft eller svårare gymnastiska moment.

*WOD betyder Workout Of the Day


Träningsprogram v.4


Måndag 20/1

A.Teknik

  • Hang clean

B.Styrka

Stege upp till 5 RM. 15 min. 

  • Deadlift 5×5

C.Uthållighet

AMRAP 20 min. (parvis)

  • Pull ups
  • Box jumps
  • Wallball
  • Push ups
  • Sit ups

Tisdag 22/1

A.Teknik

  • Pistols squats

B.Styrka

  • Pull ups

C.Uthållighet


Lördag 25/1

A.Teknik

  • Kipping

B.Styrka

  • Backsquat

C.Uthållighet

EMOM 18 min.

  • 12 Kettlebell Windshield wipers
  • 4 Dual Dumbell deadlift + 4 Dual dumbell clean + 4 Dual dumbell walking lunge
  • 30 sec. Airbike